In deze introductiestap wordt uitgelegd waarom het promoten van je boek zo belangrijk is. De verkoop gaat niet vanzelf. Jij bent verantwoordelijk voor het verkoopsucces van je boek. Dit betekent maximale inspanning van jouw kant: je netwerk informeren, actief zijn op sociale media, persberichten versturen, etc. Per promotiestap geven we praktijkvoorbeelden van schrijvers waarvan wij vinden dat zij het goed hebben opgepakt.

Tips

  • Iedereen wil graag een topauteur worden. Dit is helaas voor slechts zeer weinig auteurs weggelegd, wees dus reëel in je verwachtingen.
  • Jij bepaalt in belangrijke mate het succes van je boek. Wanneer je niets doet, zul je ook niet veel verkopen. Doorloop dus alle promotiestappen uiterst serieus.
  • Denk goed na over wie je doelgroep van je boek is en hoe je deze kunt bereiken. Schakel zoveel mogelijk kanalen in die de doelgroep bereiken.
  • Wees actief op je sociale media; houd je netwerk op de hoogte van mijlpalen en bijzonderheden.

FAQ

Waarom moet ik mijn boek promoten?
Wanneer je zoveel mogelijk boeken wilt verkopen, moet je aan promotie doen. Wij bieden je een scala aan promotiemogelijkheden die je niets of weinig kosten. De promotiestappen zijn snel uit te voeren. Besef dat, wanneer je niets aan promotie doet, je wel heel weinig boeken zult verkopen. Jij bepaalt, samen met je boek, uiteindelijk het succes.

Wat houden de promotiestappen in?
In het kort (zie ook alle individuele promotiestappen voor een detaillering van alle mogelijkheden): je kunt al je vrienden en kennissen snel bereiken, je kunt de sociale media waar je eventueel lid van bent optimaal gebruiken voor de promotie van je boek, je krijgt gratis je eigen website, je kunt de vindbaarheid van je boek optimaliseren, je kunt persberichten doen uitgaan, je boeken aanbieden aan boekhandels, je kunt visitekaartjes en binnenkort ook flyers bestellen. We breiden de mogelijkheden steeds verder uit!

Wat doen jullie in promotionele zin voor me?
Wij bieden je tal van promotiemogelijkheden en breiden dat continu uit. Dat is geen garantie voor succes, maar helpt je wel om snel en efficiënt de promotie van je boek op je te nemen. Uiteindelijk ben jij (samen met jouw boek) de sleutel tot het eventuele succes.

Menu